Nasze podróże

2023/24 - Budapeszt

Nowy rok powitaliśmy na Dunaju, płynąc przez przepiękny Budapeszt. Wcześniej znów zwiedzaliśmy to piękne miasto. Zawsze wracamy do niego z wielkim entuzjazmem! Tym razem oczarowało nas w szczególny sposób.

2023 - Kenia

Jedno z marzeń za nami! W Kenii dwa dni spędziliśmy na sawannie, w porze deszczowej, podczas fenomenalnego safari. Było też poznawanie lokalnej kultury, pysznej kuchni i zabytków. 8 dni na równiku, których nigdy nie zapomnimy!

2023 - Dania, Grecja, Czechy

Intensywne dwa tygodnie, których tematem przewodnim była muzyka. Najpierw koncert ulubionego zespołu w Kopenhadze, następnie pięciodniowy pobyt na Rodos, kolejno drugi koncert tego samego zespołu w Pradze i odpoczynek po wszystkim w polskich Gorcach. Świetny czas!

2023 - Paryż

Krótki wyjazd do Paryża. Tylko Łukasza, bo z pracy 🙂 Nie obyło się bez dwudniowego zwiedzania. Większość atrakcji udało się zobaczyć. Było też pyszne, francuskie jedzenie, co dodatkowo rozbudziło apetyt na powrót do tego miasta w dwójkę!

2023 - Majorka

Tydzień spędzony na hiszpańskiej Majorce pozwolił nam dobrze poznać wyspę – jej zróżnicowane wybrzeże, piękne góry, jaskinie i urokliwe miasteczka na trasie. To przepiękna wyspa!

2023 - USA

Samotny wyjazd Łukasza do USA. 11 stanów, 6 metropolii i kilka miejsc zupełnie niecodziennych, a na to wszystko tylko… 9 pełnych dni. Intensywna i nietypowa podróż, w której do głównych atrakcji należała historyczna Marietta, nad rzeką Ohio.

2023 - Portugalia

Lato zimą? Czemu nie! Styczniowy do Portugalii okazał się wyjątkowo pogodny, dzięki czemu spędziliśmy fantastyczny czas w Lizbonie i kilku miejscach nieopodal niej – Sintrze, Cabo da Roca oraz Evora. To był prawdopodobnie nasz najbardziej udany city-break!

2022 - Kolumbia, Peru, Boliwia

Tej jesieni Marta spełniła wieloletnie marzenie o zobaczeniu lam i alpak… w Peru! Tam więc świętowaliśmy nasze 30-te urodziny – podróżując między Limą i Cuzco. Była też kolumbijska kawa w Kolumbii i zwiedzanie La Paz, w Boliwii. Podczas tej wyprawy pobiliśmy nasz rekord wysokości: 4444 m n.p.m.

2022 - Paryż

Wyjazd Marty do Paryża. Teoretycznie zawodowo, choć oczywiście intensywnego spaceru po mieście nie mogło zabraknąć. Luwr, Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny, Moulin Rouge i wiele innych ikonicznych miejsc udało się zobaczyć!

2022 - Włochy

Kolejny pobyt w Italii, tym razem na jej północy – w Bolonii. Podczas wyjazdu odwiedziliśmy też Modenę, znaną za sprawą muzyki Luciana Pavarottiego i samochodów Ferrari. Cudowny weekend!

2022 - Węgry

Langosz, zupa gulaszowa, egerskie wino… Pyszna wycieczka większą ekipą po Węgrzech. Byliśmy w Egerze, Budapeszcie, Szentendre i objechaliśmy Balaton dookoła. Było super!

2022 - Włochy

Wąskie uliczki, pyszna kawa, jeszcze lepszy makaron… słowem: Włochy! Nigdy nie byliśmy w nich razem, choć od dawna było to w planach. Nasz pobyt w Bari okazał się zdecydowanie zbyt krótki, więc na pewno jeszcze wrócimy.

2021 - USA

Po 7 latach marzeń o Chicago, wreszcie cel został zrealizowany, w pełnym dekoracji okresie świątecznym! Niezwykła architektura, pyszna kuchnia, blues na żywo, historyczne skrzyżowanie Route 66 z Lincoln Highway w Joliet… Miasto stało się jednym z naszych ulubionych na świecie!

2021 - Podlasie

Zwykle nie notujemy wycieczek krajowych, ale ta intensywna objazdówka była dla nas odkrywaniem zupełnego nieznanego nam wcześniej oblicza Polski. Pyszne potrawy, muzułmańska kultura i sielskie wsie nas oczarowały.

2021 - Czechy

Krótki wypad samochodem do Pragi – w powiększonym składzie, bo na wycieczkę zabraliśmy babcię! Zwiedzanie lokalnych atrakcji, bardzo długie spacery i świetne miejsca po drodze sprawiły, że to był udany wyjazd!

2021 - Kreta

Naszą okrągłą rocznicę spędziliśmy w naszym ulubionym europejskim miejscu. Przez tydzień podróżowaliśmy po Krecie, poznając samochodem jej wschodnią część. Sympatyczni Grecy, zapierające dech widoki, wiele przygód, kilometrów i noclegów w najodleglejszych krańcach wyspy… Było cudownie!

2021 – Cypr

Kilka dni w lipcu spędziliśmy na gorącym Cyprze. Będąc w Pafos spacerowaliśmy pięknymi deptakami, rozkoszowaliśmy się śródziemnomorską kuchnią i poznawaliśmy zabytki tego wyjątkowego miasta.

2021 - Egipt

Pierwszą połowę 2021 roku zwieńczyliśmy rejsem po Nilu. Cel był prosty: poznać historię pradawnych cywilizacji i zobaczyć kontrastujące widoki pustyń oraz nadbrzeżnych pól uprawnych. Przy okazji udało się poznać różnorodną kulturę współczesnych Egipcjan, co bardzo nas ekscytuje!

2020 – Kreta

Pandemia postawiła wszelkie plany pod znakiem zapytania. Chcieliśmy wrócić do San Francisco, w którym 7 lat wcześniej się zaręczyliśmy. W związku z brakiem możliwości przylotu do USA zdecydowaliśmy się na podróż na Kretę – do Chanii. Było cudownie!

2020 – Chiny

Praca zaprowadziła Łukasza do Chin. Podczas kilkudniowego pobytu w Pekinie nie było wiele czasu na zwiedzanie, niestety, ale cały dostępny został wykorzystany w pełni. Stolica Chin to mikstura godnej podziwu kultury, komunistycznej inwigilacji i fascynującej nowoczesności.

2019 - USA

Październik to krótki pobyt w Nowym Jorku, podczas którego udało się uczestniczyć w polonijnej Paradzie Pułaskiego i spacerując samodzielnie wieczorami, poznać Manhattan od nieco mniej turystycznej strony.

2019 – Korea Południowa

Pora zmienić kierunek o 180 stopni. Lato zakończyliśmy w Seulu, poznając fascynujący klimat tej ogromnej metropolii. Były dawne pałace, zatłoczone uliczki, nocne życie, drapacze chmur, a nawet zwiedzanie lokalnych osiedli, górska wspinaczka i jeden z najbardziej fascynujących obiadów w życiu.

2019 – USA

W marcu 2019 do USA udała się Marta. Rodzinny pobyt w Nowym Jorku, zwiedzanie mniej popularnych atrakcji, przejazd podwieszaną kolejką na Wyspę Roosevelta, zakupy, a przede wszystkim – spotkanie z przyjaciółkami, Sylwią i Mańką.

2019 - USA

Kalifornia, Nevada i Arizona, a wszystko to szlakiem historycznej Drogi 66. Podróż niedługa, ale bardzo intensywna, podczas której pokazaliśmy bliskim Los Angeles, Wielki Kanion i najciekawsze miejsca po drodze!

2018 – USA (Hawaje)

Niezwykła wyprawa na drugi koniec świata. Więcej kilometrów pokonaliśmy, tylko lecąc do Australii. Na Hawajach odwiedziliśmy dziewiczą wyspę Hawai’i (słynną za sprawą lawy, wulkanów i pysznej kawy!) oraz rajskie, turystyczne Oahu, podróżując samochodem w każdym możliwym kierunku.

2018 – Kanada

Zaledwie kilkudniowy wyjazd, ze znajomymi, podczas którego udało się bardzo tanim kosztem poznać największe miasto kraju, Toronto, oraz słynny Wodospad Niagara.

2018 – USA

Kolejna podróż to powrót do Kalifornii, tym razem samego Łukasza, niejako w roli przewodnika. Celem tej intensywnej podróży było pokazanie rodzinie Miasta Aniołów – Los Angeles. Oglądaliśmy zarówno miejsca popularne turystycznie, jak i te nieco mniej znane!

2017 – Meksyk

Spędzając niemal miesiąc w Meksyku, poznaliśmy jego historię i prawdziwą kulturę. Wszystko dzięki przyjaciołom, poznanym kilka lat wcześniej, w USA. Chwilę mieszkaliśmy na przedmieściach stolicy, obchodziliśmy święto Dnia Zmarłych, spaliśmy w środku dżungli i na plaży, nieopodal piramid.

2017 – USA

Cały rok 2017 kręcił się wokół wyprawy do Meksyku. Wykorzystaliśmy jednak możliwość przesiadek w Los Angeles, by po 4 latach, dwukrotnie odwiedzić ukochane miasto Łukasza, w sumie na nieco ponad tydzień. Wreszcie poznaliśmy prawdziwe nieturystyczne oblicze miasta, które Łukasz nazywa swoim drugim domem.

2017 – Szwajcaria

Po czterech latach wreszcie postanowiliśmy zobaczyć się z Krzyśkiem – kompanem pierwszej wyprawy po Stanach. Udaliśmy się do Genewy, gdzie pracuje i mieszka. Zwiedziliśmy miasto, a Krzysiek zorganizował oprowadzanie po CERN. Nawet udało mu się namówić nas na krótki autostop!

2016 – USA

Kolejna wielka podróż po USA. Tym razem nie zachód, nie Nowa Anglia, a południowy wschód. Zorganizowaliśmy 18-dniowy wyjazd dla 5 osób: kosmopolityczny Nowy Jork, muzyczne Tennessee i Luizjana, rajska Floryda, monumentalny Waszyngton i wiele wspaniałych miejsc po drodze.

2016 – Węgry

Początek wiosny powitaliśmy w Budapeszcie. Chcieliśmy spotkać się z węgierskimi przyjaciółmi, poznanymi w USA, ale też możliwie różnorodnie zwiedzić to wspaniałe miasto. Już wcześniej byliśmy w Budapeszcie, jednak tym razem szlak turystyczny znakomicie mieszał się z tubylczym.

2015 – Australia

Podróż, którą trudno opisać słowami. Nie planowaliśmy Australii, ale Marta znalazła bardzo okazyjne bilety. Dalsze przygotowania zawierały pracę w barach po 20 godzin dziennie i wielomiesięczną walkę z arachnofobią. Było warto. To być może najwspanialszy wyjazd w naszym życiu.

2015 – najlepszemorze.pl

Na przełomie lipca i sierpnia zjechaliśmy całe polskie wybrzeże – od Świnoujścia, po granicę z Rosją. Odwiedziliśmy wszystkie miejscowości nad Bałykiem. Każdą opisaliśmy, stworzyliśmy poglądowe filmy… i tak powstał serwis najlepszemorze.pl

2014 - Japonia

Po powrocie z USA niemal od razu udaliśmy się do Japonii, by odwiedzić nauczyciela ze studiów. Dzięki niemu poznaliśmy prawdziwą kulturę kraju i zobaczyliśmy, jak żyją typowi Japończycy, z dala od atrakcji turystycznych. Odwiedziliśmy też Kioto, Hiroszimę oraz Tokio.

2014 - USA

Wróciliśmy do cudownego stanu Maine, aby studenckie wakacje ponownie spędzić na kolonii dla dzieci. Tym razem pracowaliśmy niemal pełne 3 miesiące. Często pożyczaliśmy pracowniczy samochód, czując się jak tubylcy, odkrywaliśmy po swojemu spokojną Nową Anglię.

2013 – USA

Wreszcie wieloletnie marzenia się spełniły! 10 tygodni spędziliśmy w stanie Maine, pracując na kolonii dla dzieci. Następnie, z poznanymi tam przyjaciółmi, przez miesiąc zwiedzaliśmy Kalifornię, pustynny “Dziki Zachód”, stolicę kraju – Waszyngton i wspaniały Nowy Jork.

2011 – Szwecja

Pierwszy wspólny wyjazd. Pierwszy wspólny lot, pierwszy wspólny nocleg w McDonald’s i pierwsze wspólne wspomnienia z podróży tanim kosztem. Zweryfikowaliśmy, czy jesteśmy w stanie wytrzymać ze sobą w niskobudżetowych, podróżniczych warunkach. Udało się!